„Mert a színháznak a máról kell szólnia. Ha a tegnapról szól, akkor már
unalmas. Ha megfog egy darab sztorija, rendszerint az kezd érdekelni,
hogyan lehet még jobb a története. Olyan, hogy a nézők számára minden
pillanatban érdekes legyen, akár úgy, hogy megnevettetjük, akár úgy, hogy
megkönnyeztetjük őket. De csak akkor lesz valami tényleg mulatságos, ha
mindent halálosan komolyan veszünk. Hogy megcsalnak-e valakit vagy sem,
hogy az arcába hazudnak, vagy nem, az akkor tud viccessé válni, ha vérre
megy.”
Valószínűleg a Moszkva sem lesz már nekem Széll tér, nem sikerült megtanulnom, ahogy a Centrál
színházat is az Astorián keresném, pedig a Révay utcában található ez a vidám színpad. A viharos
időjárás tovább erősíti, aktualizálja az előadás mennydörgő felütését, segítve a júniusi teltház
nagyérdemű figyelmének felkeltését.
Kezdjük a rendező fent idézett törekvéseinek méltatásával. Szándékait, a műfaj követelményeit
pontosan fogalmazza meg s bár az amerikai sitcom mintát veszi alapul munkájához- a hazai
terebélyes és gazdag gyökerek felkutatása helyett- a módszer hasonló eredménnyel kecsegtet. Az
egyetlen hiba a gépezetben, hogy a stílusban járatlan, gyakorlatlan színészek óhatatlanul korlátok
közé szorítják az előadást. Nem ripacsok, de magabiztos, játékos szakemberek hiányát érzem
ebben a szórakoztató estében, mely bár megállja a helyét, bosszantóan többre hivatott. Végre a
cselekményt valóban gazdagító átírások, magyarítások elevenednek meg, a rendezés pontos és a szó
jó értelmében rutinos, tapasztalt színházi ember keze nyomát viseli.
Pál András- kandúr a forró Magyar tetőn(sicc) - homofób macsója a helyén van, éppúgy mint Urbán
Tibor hálás karaktere. Herczeg Adrienn üresedő, tenyeres-talpas felesége komoly munka szép
eredménye, madame Szabó Vera meggyőző végzet titkárnője a feleség egy korábbi évjárata. A gárda
gyenge pontja Felhőfi Kiss László, akitől e műfaj a legtávolabb áll, sajnos a rúdugró szám utolsó
helyén végez. A bajnok pedig Kovács Patrícia aki remek ritmusérzékkel, pontos arányokat hozva
lubickol emlékezetes szerepében. Sikerének kulcsa hogy képes komolyan venni a helyzeteket, építeni
karakterét és valóságossá egyensúlyozni azt életének egy-egy felvillantott igazságával. A darab
legemlékezetesebb jelenete Kati és Zsuzsa kettőse, ha hitelessége átragadna a többire is….
A darab nézői többségükben fiatal középosztálybeli felnőttek, polgári közönség, akiknek egy szaftos
káromkodás legalább akkora örömet okoz, mint egy jól felépített jelenet. Ezért van jelentősége a kissé
lekezelt, ám komoly magyar hagyományokkal rendelkező műfajnak, hogy minőséget produkáljon, s
Mohácsi István munkája jó irányt választ a beteljesülés felé.
A miheztartást képest, Székács Anikó a leggonoszabb nő, akit a föld a tenyerén hordoz. Idézve a
Nemzeti sport mai számából: minek ebből ekkora feneket keríteni?
Ezennel Önökre hagytam magukat!
Értékelés: 7.5/10
Turi Bálint – Jump Magazin…… egy új online programajánló, hamarosan……
Roskovics Ákos
Ráth Zsuzsa
Goldmark Ernő Felhőfi Kiss László
Csemegi Kati
Bíró Gyula
Székács Anikó
Szereplők:
Pál András
Herczeg Adrienn
Kovács Patrícia
Urbán Tibor
Szabó Vera
Díszlet:
Fodor Viola
Jelmez:
Remete Krisztina
Asszisztens, súgó:
Nagy Dóra
A rendező munkatársa:
Róbert Gábor
Produkciós vezető:
Gáspár Anna
Rendező:
Mohácsi István
http://youtu.be/1xQK0ouZU3g
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/1xQK0ouZU3g"
frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
http://www.franciarudugras.hu/tarsulat.html
A fotókat Kállay-Tóth Anett készítette